Omschrijving
In Wizard: Het dobbelspel probeer je als tovenaar voor iedere ronde te voorspellen wat de uitkomst van de worp(en) zal zijn.
De startspeler (ziener) mag als eerste aangeven welke van de vier gekleurde symbolen hij wil voorspellen. De ziener bepaalt ook de Wizardkleur, de kleur die de tovenaars op iedere steen aannemen. Daarna doen alle medespelers met de klok mee hun voorspelling, die niet aan elkaar gelijk mogen zijn. Vervolgens mag de actieve speler drie keer dobbelen. Na iedere worp mogen spelers passen. Voor iedere goede voorspelling noteren de spelers een kruis op hun scoreblok. Bij meer of minder stenen, wordt het verschil genoteerd. Het spel eindigt zodra één van de spelers het aantal vooraf vastgestelde kruizen bereikt heeft (9-12).
Gevorderde magiërs kunnen toverkaarten inzetten die iedere ronde de spelregels veranderen, voor nog meer uitdaging.
Welke speler ziet zijn voorspelling het vaakst uitkomen?
Eigenschappen
- 2-5
Beoordelingen
Geen berichten gevonden
