Veelgestelde vragen (FAQ)

* Want to view our website in English? Please click here.

Hoewel we ons bestelproces zo duidelijk mogelijk proberen te maken, kan het natuurlijk altijd gebeuren dat je hierover een vraag hebt. Hieronder vind je een overzicht van deze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, of heb je een specifieke vraag over jouw bestelling? Neem dan gerust contact met ons op via één van de methoden die je vindt op onze contactpagina.

 


BETALINGEN EN VERGOEDINGEN

 

Bij de Paypal betaaloptie staat dat ik mijn transactiekosten in sommige gevallen niet terugkrijg als ik mijn bestelling annuleer. Wat betekent dit?

Er worden bij betalingen via Paypal transactiekosten berekend door Paypal. Paypal betaalt deze kosten in geen geval terug. Als je dus zelf jouw met Paypal betaalde bestelling geheel of gedeelteijk annuleert (bijvoorbeeld omdat je je vergist hebt of omdat je niet meer op de levering van een voorbestelling wilt wachten), dan worden deze transactiekosten niet vergoed. Indien jouw bestelling door ons geheel of gedeeltelijk geannuleerd moet worden (bijvoorbeeld omdat wij de bestelde producten onverwacht helemaal niet of niet binnen een redelijke levertijd kunnen leveren), dan vergoeden wij de transactiekosten uiteraard wel.

 


VERZENDING EN VERZENDKOSTEN

 

Hoe worden de verzendkosten berekend en wanneer krijg ik korting op de verzendkosten?

Bij de berekening van de verzendkosten wordt eerst bepaald welk type pakket nodig is voor jouw bestelling:
  • Bij fysiek kleine producten wordt automatisch een goedkopere brievenbuszending aangeboden door de website. Je hoeft niet thuis te zijn voor een dergelijke zending.
  • De website biedt standaard pakketzending aan als de producten te groot zijn om door de brievenbus te kunnen of als de totaalwaarde van de bestelling te hoog wordt. Bij deze standaard pakketzending kun je voor sommige landen extra opties aanklikken voor het niet bij de buren laten bezorgen van het pakket, te laten tekenen voor ontvangst of jouw pakket extra te verzekeren.

Nadat de website bepaald heeft welk type pakket nodig is voor jouw bestelling, wordt er automatisch een korting berekend over de verzendkosten op basis van hoeveel je tegelijkertijd besteld. Zo kost bijvoorbeeld een standaard pakketzending in Nederland nog maar €4,45 als het totaal van je winkelwagen boven de €50,- uitkomt en nog maar €0,01 bij een waarde boven de €90,-.

 

Waarom rekenen we nog €0,01 verzendkosten en wordt het nooit gratis?

Dit is puur om technische redenen. Als we de verzending helemaal gratis zouden maken, dan laat de website namelijk niet meer de beschikbare extra opties voor de verzending (zoals niet bij de buren, handtekening voor ontvangst en verzekering) zien.

 

Ik heb een product besteld dat (nog) niet op voorraad is, samen met enkele andere producten die wel op voorraad zijn. Wanneer wordt de bestelling verzonden?

De voorradige producten worden na ontvangst van de bestelling door ons fysiek voor je gereserveerd, maar jouw bestelling wordt pas verzonden als hij helemaal compleet is. Dat komt omdat onze website automatisch de verzendkosten en de eventuele korting daarop berekent op basis van alle producten in de bestelling en bij deze berekening wordt alleen rekening gehouden met een enkele verzending. Indien je dus de voorradige artikelen eerder wilt ontvangen, dan kun je ze beter niet tegelijk bestellen met producten die nog niet op voorraad zijn.

 

Ik heb een product besteld dat (nog) niet op voorraad is, samen met enkele andere producten die wel op voorraad zijn, maar ik had niet door dat hierdoor mijn hele bestelling nog niet verzonden zou worden. Kan ik het beschikbare deel van mijn bestelling eerder laten opsturen?

We kunnen het beschikbare deel van jouw bestelling opsturen en het overgebleven deel in backorder laten staan. Het overgebleven deel wordt dan bij binnenkomst voor je gereserveerd en je ontvangt een reserveringsbericht per email als het overgebleven deel compleet is. Na ontvangst van dit reserveringsbericht kun je contact met ons opnemen om een betaallink te ontvangen voor de extra verzendkosten. Als alternatief kun je ook een andere bestelling plaatsen met pakketzending en in het opmerkingenveld van deze bestelling vermelden dat de voor jou gereserveerde artikelen met deze bestelling meegestuurd mogen worden.

 

Ik heb een bestelling geplaatst en wil graag nog iets aan deze bestelling toevoegen zodat het meegestuurd kan worden. Kan dit?

Zolang jouw bestelling nog niet verwerkt en verzonden is, kun je nog extra toevoegingen doen aan deze bestelling. Je plaatst dan een nieuwe bestelling met de extra artikelen en bij het afronden van deze bestelling kies je niet voor verzending, maar voor de optie 'Toevoegen aan eerder geplaatste bestelling'. Bij het kiezen van deze optie worden er geen extra verzendkosten berekend. Hou er wel rekening mee dat er wel achteraf extra kosten berekend moeten worden als jouw oorspronkelijke bestelling een brievenbuszending was en de gecombineerde bestellingen niet meer door de brievenbus passen.

 


PRODUCTEN DIE NIET OP VOORRAAD ZIJN

 

Ik zie een product dat een onbekende levertijd heeft. Wanneer is dit product weer beschikbaar?

Helaas weten wij niet of/wanneer dit product weer beschikbaar zal zijn. Je kunt wel bij het product aanvinken dat je graag op de hoogte gebracht wil worden als er iets wijzigt bij dit product. Je ontvangt dan automatisch een eenmalige email als het product weer op voorraad is of als het weer voorbesteld kan worden.

 

Ik wil graag een product bestellen dat een onbekende levertijd heeft. Kan dit?

Dat is helaas niet mogelijk, omdat we in deze situatie vaak niet weten of we het product nog kunnen leveren en ook niet voor welke prijs het geleverd kan worden als het wel weer beschikbaar wordt. Je kunt wel bij het product aanvinken dat je graag graag op de hoogte gebracht wil worden als er iets wijzigt bij dit product. Je ontvangt dan automatisch een eenmalige email als het product weer op voorraad is of als het weer voorbesteld kan worden.

 

Ik zie dat er bij een product een verwachte leverdatum vermeld staat. Kan ik er vanuit gaan dat ik het product uiterlijk op deze datum ontvang als ik het bestel?

Helaas niet. We proberen onze schattingen zo nauwkeurig mogelijk te maken, maar we zijn afhankelijk van de informatie die onze leveranciers en de uitgevers beschikbaar maken. Tevens kunnen er diverse vertragingen ontstaan in het productieproces, het transport naar onze leveranciers en het transport van onze leveranciers naar ons. Wij proberen iedereen die deze producten besteld heeft van elke vertraging op de hoogte te brengen, maar dat is helaas niet altijd mogelijk als het om een kleinere vertraging van enkele dagen of weken gaat. In zo'n geval wordt de verwachte leverdatum van het product op de website uiteraard wel aangepast zodat je daar een actuele schatting kunt zien.

 

Ik zie bij een product staan dat het alleen op bestelling beschikbaar is. Wat betekent dit?

Dergelijke producten hebben wij standaard niet op voorraad, maar kunnen we wel bij onze leveranciers bestellen. Als je een dergelijk product bij ons besteld, dan bestellen wij het ook bij onze leveranciers en ontvang je van ons een bericht met de verwachte leverdatum. We streven er naar om alleen producten aan te bieden die we binnen een redelijke tijd van 2-14 dagen kunnen leveren, maar soms blijkt dat achteraf toch niet mogelijk te zijn. Uiteraard is het dan mogelijk om jouw bestelling te annuleren en volledig vergoed te krijgen. Indien je liever de verwachte levertijd van een dergelijk product wilt weten voordat je bestelt, dan kunt je ons een email met deze vraag sturen.

 


OVERIGE VRAGEN

 

Mijn vraag wordt niet behandeld in de veelgestelde vragen. Wat nu?

Neem even contact met ons op en we helpen je graag verder.